עמוד הבית >> עורך דין ליטיגציה >> עורך דין דיני משפחה >> פתיחת תיק גירושין ברבנות

פתיחת תיק גירושין ברבנות

כל מה שאתם צריכים לדעת על פתיחת תיק בבית הדין הרבני אונליין באינטרנט. איך פותחים תיק גירושין ברבנות באופן מקוון? איך מתגרשים ומהו הליך גירושין ברבנות? מהו הסכם גירושין בהסכמה?  מהו מרוץ סמכויות וכריכת נושאים נלווים? מי מוסמך לסדר גט? כל התשובות להלן.

גירושין הם לא חוויה נעימה בשום צורה. הרי חתונה היא אירוע מלא בתקוות ובשאיפות של שני בני הזוג ואין כל ספק כי פירוק החבילה המשותפת הוא רגע של חורבן אישי, מצער וכזה שצריך לעבד גם במישור הרגשי. במקביל לחוויות אותן יש לעבד, מדובר גם בהליך טכני שלו נגזרות שונות. בסופו של יום חתונה היא הליך שנוצר מתוקף החוק שהפך שני אנשים נפרדים ליחידה משפחתית אחת. פירוק של המסגרת הזו גם הוא צריך לקבל תוקף חוקי.

מה הליך פתיחת תיק ברבנות?

פתיחת תיק גירושין ברבנות הוא תהליך לא מסובך כל עוד ההליך נעשה בהסכמה הדדית של שני בני הזוג. אבל מהצד השני פתיחת תיק גירושין ברבנות, גם אם נעשה מתוך הסכמה משותפת, הוא תהליך שכולל כמה הליכים בירוקרטיים עליהם יש לתת את הדעת ובנוסף, כמובן, במידה והדברים נעשים שלא בהסכמה עליכם להבין מה המשמעויות המשפטיות של צעדים כאלו ואחרים הנעשים מצידכם. בכל מקרה חשוב להתייעץ ולהיוועץ עם עורך דין משפחה מומלץ.

כאמור, פתיחת תיק גירושים בבית הדין הרבני יכול להיעשות מתוך הסכמה משותפת של שני בני הזוג ובמקרים אחרים התהליך נעשה באופן חד צדדי. לכל אחד מההליכים הללו יש משמעויות שונות.

מה זה תביעת גירושין כרוכה?

מה הפירוש כריכת תביעת גירושין ומה משמכות מרוץ סמכויות?

כריכה פירושה, שיחד עם פתיחת הליך בבית הדין הרבני ניתן לכרוך בתביעת גירושים נושאים נלווים כמו הסדרי שהיה ומשמורת, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש. לאחר שנעשתה "כריכה", בית הדין הרבני הוא היחיד שיכול לדון בנושאים אלו. כל עוד נושאים אלו לא כוסו בתביעת הגירושין, ניתן יהיה לבחור באיזו ערכאה נושאים אלו יידונו, האם בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. סוגיה שבגינה הוגשה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה בטרם הוגשה תביעה לבית הדין הרבני תידון בבית המשפט לענייני משפחה.

כאשר שואלים איפה כדאי לפתוח תיק גירושין, השאלה היא לגבי הנושאים הנלווים, שכן סידור גט ניתן לעשות רק בבית הדין הרבני.

מה צריך להביא לפתיחת תיק גירושין?

תביעת גירושין מוגשת בהסכמה או ע"י צד אחד המעוניין להתגרש.  בתביעה יש לכתוב את פרטי הצדדים, לצרף ת"ז וספח של התובע, צילום תעודת נישואין וכתובה, ולפרט את עילת הגירושין יחד עם ראיות.

סמכות מקומית של בית הדין הרבני נקבעת לפי המקום האחרון בו גרו בני הזוג.

הליך גירושין ברבנות בהסכמה משותפת

כאשר יש הסכמה בינכם להתגרש, כל שעליכם לעשות הוא ללכת ללשכה של בית הדין הרבני במחוז בו אתם גרים, לבקש פתיחת תיק גירושין ברבנות, פתיחת תיק בבית דין רבני דורשת מכם לכתוב כמובן את הפרטים שלכם, את הפרטים של הילדים המשותפים במידה וישנם, את הסיבות לגירושין ומכאן ההליך די קצר. עלות פתיחת תיק גירושין היא מינורית ונועדה רק עבור סידור התיק. לאחר מכן הבעל ייתן את הגט על פי חוקי ההלכה היהודית כנהוג במדינת ישראל ובני הזוג מאותו רגע נחשבים בעיני החוק פרודים ויכולים כל אחד ללכת לדרכו.

הליך גירושין ללא הסכמה

חשוב לדעת כי פתיחת דין גירושין ברבנות פירושה הוא כאמור, פתיחה של הליך המנוהל על פי ההלכה היהודית שזו מצווה לעשות הכל כדי להביא שלום בית. כלומר, על מי שמבצע את פתיחת התיק להביא עילות מספקות בגינן הוא או היא מעוניינים להתגרש ולצרף מסמכים עדים וראיות המגבים את טענותיו. מדובר בהליך מורכב וחובה לצאת לדרך רק עם סיוע עורך דין גירושין מוסמך מומלץ שידע לתת את המענה המשפטי הדרוש עבור ההליך.

תמיד כדאי להיוועץ בעורך דין גירושין

האמת היא שגם אם שני בני הזוג בוחרים ללכת ביחד ולבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות, כדאי לו להיוועץ עם עורך דין. כדי להיפרד יש לכתוב הסכם משותף שיכול להיות פשוט במידה ואין ילדים ועלול להיות מורכב בהרבה ברגע שילדים נכנסים לתמונה. גם אם מדובר על פרידה שנעשית ברוח טובה עד כמה שניתן עדיין מדובר בהסכם משפטי לכל דבר ועניין. פתיחת תיק גרושין ברבנות היא פעולה שיש עימה השלכות ותמיד נכון להתייעץ עם מי שמכיר את התחום, עורך דין גירושין שידע איך לעזור לכם לגשר על פערי המידע שתמיד קיימים בנושא.

פתיחת תיק גירושין ברבנות באינטרנט אונליין

היום, לאור מגיפת הקורונה המשתוללת, אפשר להתחיל את התהליך מהמחשב בבית. פתיחת תיק גירושין ברבנות יכול להתבצע דרך האתר של ממשלת ישראל באופן מקוון. לאחר העלאת הבקשה תזומנו להליך המשפטי שהוא מתן הגט מהבעל לאישה. גם במקרה הזה, על אף הקלות שבה ניתן לבצע את ההליך, תמיד ההמלצה היא לבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות בסיוע של איש מקצוע, עורך דין גירושין מנוסה מומלץ שיעזור לכם לעבור את התהליך הזה בשלום.

תכנון ההליך

לפני שאתם ניגשים לנושא כה חשוב מצד אחד וקשה מנטלית מצד שני, חשוב לתכנן את ההליך. עורך דין משפחה וגירושין יוכל לענות לכם על השאלות הרבות שעלות לכם, כמה עולה להתגרש? כמה זמן ההליך לוקח? מה דמי מזונות ילדים? כיצד מחלקים את הרכוש? ועוד.

אנחנו כאן כדי לענות על כל שאלה. אם אתם מחפשים עורך דין גירושין עבור פתיחת תיק בבית דין רבני, זה המקום שלכם לקבל סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך.

למידע נוסף באתר בתי הדין הרבניים – כאן.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן